همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران طرح گام به گام روسیه در مسئله هسته‌ای را بررسی خواهد کرد اما آمریکایی‌ها باید بفهمند با کشوری با دانش هسته‌ای صلح‌آمیز روبه‌رو هستند و این یک واقعیت است و تلاش در تغییر این واقعیت خودفریبی است.

علی لاریجانی در نشست علنی امروز یکشنبه (۶ شهریور) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شب‌های قدر و روز قدس سپری شد، گفت: امید است خداوند برکات خویش را بر این ملت فرهیخته و شما نمایندگان محترم نازل کرده باشد و همگان تحت مغفرت خداوند واقع شده باشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه روز قدس امسال از درخشندگی خاصی برخوردار بود، اظهار کرد: حضور چشمگیر ملت عزیز که حامل شعارهای محکم در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و انقلاب‌های منطقه‌ای بود، امید به تحقق وعده امام خمینی (ره) در نجات ملت‌های منطقه و آزادی قدس شریف را افزون نمود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از همت بلند مردم فداکار ایران و سایر کشورهایی که در دفاع از هویت اسلامی و قبله اول مسلمانان بیت‌المقدس در دفاع از ملت مظلوم فلسطین قیام نمودند، سپاسگذاری نمود، گفت: آفرین بر این غیرت اسلامی که انشاالله نجاتبخش فلسطین خواهد شد.

وی با اعلام اینکه حضور مردم آزاد شده یا در حال آزادی از قید دیکتاتورهای وابسته در مصر، تونس، لیبی؛ یمن و بحرین در راهپیمایی روز قدس، شکوه روز قدس و حیثیت بین‌المللی آن را زنده کرد افزود: این حضور نشان داد که فریاد ملت‌های مسلمان در دفاع از مظلومیت فلسطین اگر چه به خاطر سلطه استعماری چندصباحی شنیده نمی‌شد اما امروز به نهضتی فراگیر تبدیل شده است که ندای پرصلابت آن آمریکا و اسرائیل را به اقدامات عجولانه واداشته است.

لاریجانی ادامه داد: حملات صهیونیست‌ها در هفته گذشته به مردم مظلوم فلسطین و دستپاچگی آمریکا و غرب در قبال پیروزی ملت لیبی حکایت از این امر دارد که ارزش استراتژیک اراده محکم مسلمانان در پیگیری آرمان آزادی قدس آنچنان بوده است که آمریکا و غرب را به اقدامات فرصت‌طلبانه و شتاب‌زده واداشته است.

وی با طرح این سئوال که کیست که نداند سرعت تغییرات به حدی است که زبان زمان وسوسه‌های شیطانی آنان را گرفته است، گفت: البته این روزها شاهد نظریه‌ای در سازمان ملل هستیم مبنی بر "کشور فلسطین" که آمریکا همین‌ مقدار حقوق فلسطینی‌ها را نیز تاب نیاورده است و مرتب فریاد می‌زند که حق آنها را وتو خواهیم کرد.

لاریجانی با بیان اینکه اینجاست که دغل‌کاری رئیس جمهور آمریکا مکشوف می‌شود، گفت: از یک طرف ژست احقاق حقوق فلسطین به خود می‌گیرد و مرتباً با مانور تبلیغاتی قصد فریب دارد و حتی چند ماه پیش موضعی در مورد کشور فلسطین در سرزمین‌های ۶۷ را اعلام کرد، اما در مرحله عمل و طرح آن در سازمان ملل با گستاخی وقیحانه‌ای دم از وتوی این طرح می‌زند.

رئیس قوه مقننه با اعلام اینکه برای صاحب‌نظران صحنه بین‌الملل روشن بود شعارهای آقای اوباما چه درباره فلسطین و چه در احقاق حقوق مسلمانان و چه در مورد ایران فریبی بیش نیست، افزود: اصولاً استراتژی آمریکا حکایت از نوعی سرسپردگی امنیتی به رژیم صهیونیستی دارد.

لاریجانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از ابتدای کار این رئیس جمهور هشدار داده بود، گفت: همین صحنه‌سازی از جانب آمریکا در مسئله هسته‌ای ایران رخ داد، زمانی که رئیس جمهور فعلی آمریکا که از طریق نخست‌وزیر ترکیه و رئیس جمهور سابق برزیل تقاضای تبادل سوخت اتمی کرد، مشاهده کردیم پس از مذاکرات ایران با این دو کشور و توافق با آنان یکباره صحنه را به سمت صدور قعطنامه تغییر دادند.

وی ادامه داد: اینک نیز جمهوری اسلامی ایران طرح گام به گام روسیه در مسئله هسته‌ای را بررسی خواهد کرد اما آمریکایی‌ها باید بفهمند با کشوری با دانش هسته‌ای صلح‌آمیز روبه‌رو هستند و این یک واقعیت است و تلاش در تغییر این واقعیت خودفریبی است.

رئیس قوه مقننه با اعلام اینکه چانه‌زنی در این مهم برای آنان حاصلی نخواهد داشت، از حضور پرمعنای ملت عزیز ایران در روز قدس تشکر کرد و گفت: مجلس حمایت خود را از ملت‌های به پا خواسته به‌خصوص ملت مظلوم لیبی اعلام می‌کند و پیشرفت‌های انقلاب آنها را تبریک می‌گوید و مطمئن است جوانان انقلابی این کشور با دوراندیشی اقدامات فرصت‌طلبانه ناتو را در درون حرکت انقلابی خود محو خواهند کرد.

وی با اشاره به هفته دولت گفت: سالروز شهادت اسوه‌های خدمت‌گزاری و مبارزه، مرحوم رجایی و باهنر را گرامی‌ می‌داریم و هفته دولت را به عزیزان خدمتکار در دولت تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم نیت انقلابی این دو شهید یعنی روحیه پرکاری و خدمات با برنامه، قانونمند و بی‌ریا به ملت را مبنای کار خویش قرار دهند.

کد خبر 144235
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز